Łączna liczba wyświetleń

sobota, 30 sierpnia 2014

Moje lotnicze Dąbki 2014...

Witam! Dzisiejszy wpis to krótkie podsumowanie dziesięciodniowego pobytu na obozie windsurfingowym w Dąbkach koło Darłowa. Jako, że punkt DAR jest jednym z najważniejszych na lotniczej mapie nieba nad Polską oraz doświadczony po poprzednim pobycie w Dąbkach zabrałem ze sobą mój zestaw do fotografii. Cel był jasny - wyłapać na niebie nad Dąbkami wszystkie sześć Dreamlinerów LOT - tędy bowiem przez punkt DAR te maszyny najczęściej wylatują bądź wlatują w przestrzeń powietrzną Polski w lotach za Atlantyk. Udało się niemał całkowicie - w kolekcji zabrakło jedynie SP-LRA - pierwszego Dreamlinera jaki trafił do LOT w 2012 roku. Jak się jednak okazało odnalazłem zdjęcie tej maszyny z grudnia 2012 roku tak więc moja kolekcja B788 w polskich barwach jest kompletna. Oprócz wspomnianej floty naszego przewoźnika na niebie nad Dąbkami najczęście pojawiała się jeszcze Lufthansa a dzięki temu miałem okazję pierwszy raz wyłapać A380 tej linii. Ostatecznie po ostrej selekcji do prezentacji trafia sześć zdjęć najlepiej oddających spotterskie atrakcje tego miejsca.

Na początek cztery ujęcia Dreamlinera - na dwóch ta sama maszyna SP-LRC - trzeci w kolejności B788 jaki trafił do Polski 16 maja 2013 roku. Okazało się, że była to najczęściej widziana na niebie w czasie mojego pobytu maszyna. Na pierwszym ujęciu w locie z 26 sierpnia z Warszawy do Toronto jako LOT45:



Drugie ujęcie wykonałem dzień później, gdy maszyna po powrocie z Kanady poleciała do Chicago na lotnisko O'Hare jako LOT3 - to chyba najlepsze ujęcie z całej serii zdjęć Dreamlinerów z Dąbek:




Kolejny w kolekcji i w prezentacji jest następny dostarczony do floty lotu B788 oznaczony jako SP-LRD. Ta maszyna trafiła do Polski 26 czerwca 2013 roku. Ja sfotografowałem ją 20 sierpnia w locie z Warszawy do Toronto jako LOT45:



I czwarty Dreamliner jaki trafia do prezentacji a piąty jaki trafił do LOT. To SP-LRE, który zaczął służbę we flocie naszego przewoźnika 29 lipca 2013 roku. Popularny "Edek" trafił do mojej kolekcji także trzy razy podczas pobytu w Dąbkach. Zdjęcie, które prezentuję powstało 27 sierpnia gdy maszyna wykonywała lot z Warszawy do Nowego Jorku na lotnisko JFK jako LOT26:



Do prezentacji trafiają jeszcze dwa zdjęcia. Na obu maszyny Lufthansy, której to samoloty zdarza mi się fotografować dość często nad naszą okolicą ale jakoś nie miałem okazji uchwycić największych obecnie maszyn we flocie tego przewoźnika - Airbusa A380. Maszyny oznaczona jako D-AIMA - pierwszy A380 jaki trafił do floty Lufthansy 19 maja 2010 roku - jest to 38 egzemplarz A380 jaki wyszedł z fabryki w Tuluzie. Na zdjęciu w locie z Frankfurtu do Pekinu 24 sierpnia:



I na koniec najlepsze moim zdaniem zdjęcie wykonane w Dąbkach. Na zdjęciu Boeing 747 lecący z Frankfurtu na lotnisko Haneda w Tokyo. I tak się złożyło, że tutaj zgrało się wszystko idealnie - świało, czyste niebo i dobre ustawienie sprzętu. No i wyszło tak:


Tak zapamiętam tegoroczny pobyt w Dąbkach - miejscu gdzie mój sprzęt wzbudzał spore zainteresowanie innych mieszkańców ośrodka wypoczynkowego Duet do tego stopnia, że niektórzy prosili o przesłanie im moich niektórych zdjęć. Być może za rok będę mógł pokazać im efekt mojego biegania z tubą w 2014 roku. Pozdrawiam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz