Łączna liczba wyświetleń

sobota, 17 sierpnia 2013

Spotter na wakacjach? Nie ma mowy ;)

Witam! Czas na letni kalejdoskop spottera. Nazbierało mi się troszkę materiału przez ostatnie blisko trzy tygodnie postanowiłem więc zmobilizować się i wykonać małe podsumowanie. Zdjęcia maszyn w większości przelatujących nad powiatem pajęczańskim, choć dokładam także dzisiejsze rodzynki z wyprawy pod Łask. Zacznijmy zatem od standardu czyli maszyn Emirates przelatujących na trasie z Dubaju do Hamburga tudzież w odwrotnym kierunku, które niemal codziennie można dostrzec po południu nad Pajęcznem i okolicami. Na początek ostatnie zdjęcie wykonane w lipcu - w matrycy znalazł się B77W Emirates na trasie Dubaj - Hamburg i jest to jedno z lepszych jakościowo moich zdjęć z tego lata wykonanych przed popołudniem. Wszystko przez temperaturę, która często nie pozwala na złapanie odpowiedniej jakości zdjęcia. Tym razem jednak się udało jak widać na załączonym przykładzie:



No ale nie samym Emirates spotter żyje. W sierpniu nad okolicą pokazały się dwie interesujące maszyny, które ostatnio rzadko można u nas obserwować. Pierwsza, która została wyłapany przeze mnie to lecący z Los Angeles do Tel Avivu Boeing 772 El Al Israel Airlines. W tym roku już kilka razy udało mi się go wprawdzie sfotografować, jednak nie w tak dobrej jakości, aby móc pokazać zdjęcie szerszej publiczności :) Ten lot przy odrobinie szczęścia można dostrzec rano około 9.30 nadlatującego z północy - zdjęcie wykonałem 2 sierpnia.



Druga z zapowiadany maszyn to Boeing 77W Turkish Airlines lecący z Istambuły do Nowego Jorku na lotnisko JFK. Jednocześnie to chyba moje tegoroczne najlepsze zdjęcie. Szkoda, że ten lot nie zagląda nad pajęczańskie niebo częście latem bowiem leci już w tak dobry warunkach i dobry świetle, że takich czystych ujęć miałbym pewnie znacznie więcej. Pojawia się ok. 19.30 nadlatując z południa. Zdjęcie z 4 sierpnia:



Na koniec sieprniowego kalejdoskopu dwie maszyny jednego przewoźnika, które trafiły do mojego zbioru dziś podczas wizyty pod Łaskiem gdzie dużych maszyn pasażerskich przelatuje ogromna ilość. Z tej dzisiejszej wyprawy przywiozłem ponad 300 zdjęć ale jak to bywa część trafiła do kosza. Zbiór byłby pewnie jeszcze bogatszy gdyby nie niezbyt dobre warunki do zdjęć i "ucieczka" wielu maszyn po północnej stronie Łodzi co nie dało szans na ich sfotografowanie. Jako pierwsza moja ulubiona maszyna czyli Boeing 777 w wersji B77W lini Air India lecący z Londynu do Bombaju. Poleciał w najlepszym okienku do robienia zdjęć latem czyli po 16.00 i dzięki temu udało mi się go uwiecznić w niezłej jakości:



A na deser prawdziwa wisienka na torcie czyli Boeing 788 Dreamliner także linii Air India. Jest to moje trzecie zdjęcie Dreamlinera i druga maszyna złapana na wysokości przelotwej. Troszkę tutaj nie pomogły warunki i spory pułap lotu - 12 tysięcy metrów, ale ważne, że jest w kolekcji.



Jeśli tylko mi się uda, jutro postaram się zaprezentować zdjęcia wykonane na początku miesiąca na lotnisku Strachowice we Wrocławiu, gdzie maszyny fotografowałem tuż po stracie przelatujące nisko nad głową i gdzie miałem okazję spotkać się "oko w oko" ze startującym Dreamlinerem LOT. Pozdrawiam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz