Łączna liczba wyświetleń

piątek, 6 czerwca 2014

Czerwiec...

Witam! Dziś po raz pierwszy w czerwcu była okazja "zapolować" na rarytasy przelatujące nad powiatem. Lubię ten miesiąc bowiem wczesne wschody Słońca dają szansę na wyłapanie lotów, które zwykle przemykają nad okolicą w ciemnościach. Od kilku dni obserwując radar zwróciłem uwagę, że dość regularnie nad Pajęcznem przelatywał jeden z najrzadszych w mojej kolekcji gość. Ostatni raz przyzwoite zdjęcie lotu Delta Airlines nad okolicą wykonałem w kwietniu 2011 roku. Od tego czasu jakoś się nie zgrały przeloty z dobrymi warunkami. Także dziś niewiele zabrakło, aby maszyna Delty przeleciała w chmurach nad całym powiatem, los jednak okazał się łaskawy na tyle, że w dość małej luce udało mi się wykonać kilka przyzwoitych klatek. Ten lot wykonywał Boeing 767 a trasa wiodła z Bombaju z Indiach z międzylądowaniem w Amsterdamie do Nowego Jorku.


Druga ciekawostka, która także od kilku dni dość często trafia nad powiat to lot Qatar Airways z Kopenhagi do Doha. Tym fajniej go widzieć, bowiem tę trasę obsługuje regularnie B787 Dreamliner. Wprawdzie przelatuje on nad powiatem rozmaicie - raz nad gminą Działoszyn, czasami centralnie nad Pajęcznem, czy też wschodnim skrajem powiatu, jednakże pora o której się pojawia czyli okolice 17.00 dają szansę na jego zobaczenie i wykonanie zdjęć. Dzisiejszy lot z mojej perspektywy uciekał troszkę za bardzo w Słońce ale jakoś udało się  zrobić niezłe zdjęcie, zresztą tej samej co w ostatnich kilku przelotach maszyny.


Przed nami pogodny weekend tak więc w mojej kolekcji powinno pojawić się kilka nowych maszyn. Pozdrawiam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz