Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 8 sierpnia 2019

Moje Lotnicze Dąbki 2019 vol. 1 - Być pierwszym

16 marca 2012, 4 maja 2014, 14 grudnia 2017, 8 sierpnia 2019 pozornie nic tych czterech dat nie łączy. Dla mojej pasji jednak to cztery dość wyjątkowe daty, choć znalazłoby się ich może nieco więcej ale pozwólcie, że wyjaśnię "co autor ma na myśli" :). Te wszystkie daty spaja fakt wykonania zdjęcia z serii nowość na niebie. Nim dojdziemy do dzisiejszej fotografii mała retrospekcja, bowiem bycie pierwszym w RNAV daje masę radochy. Szczególnie jeśli naprawdę trafia się na debiut przez duże D. Pierwsza data - 26 marca 2012 to dzień, w którym jako pierwszy w Polsce i chyba w Europie uchwyciłem tysięczny egzemplarz Boeinga 777, w największej rozwojowo konfiguracji tej maszyny B77W w locie komercyjnym. O A6-EGO pisałem wówczas na blogu - zachęcam do powrotu do starych czasów :) 

Bardzo szczególne jest dla mnie zdjęcie wykonane 4 maja 2014. Zresztą powstało ono przez bardzo szczególny splot wydarzeń, bowiem tego dnia pobudkę zarządziłem sobie bardzo wcześnie, z uwagi na późniejszy wyjazd na swoje pierwsze trenerskie zgrupowanie pływackiej kadry wojewódzkiej młodzików, do COS w Spale. Do dziś ujęcie maszyny Kenya Airways jest według mnie najbardziej wartościowym zdjęciem wykonanym przez 9 lat celowania aparatem w niebo - przeczytacie o nim tutaj.

Trzecia data to także pamiątka bycia tym pierwszym - tego dnia linie Qatar Airways Cargo odebrały swojego drugiego Boeinga 747-800 a wiele smaczku temu zdjęciu dodaje historia tej maszyny - bardzo zawiła i zaskakująca - odnajdziecie ją tutaj.

I w końcu 8 sierpnia 2019 - dziś trzy godziny po rozpoczęciu urlopu w moich ukochanych Dąbkach jako jedyny w Polsce i co dość możliwe pierwszy po kolegach z Węgier w Europie, miałem przyjemność zobaczyć przez wizjer aparatu i wykonać zdjęcie pierwszej rotacji Turkish Airlines do Waszyngtonu, wykonywanej na niemal nowiutkim Boeingu 787-900 Dreamliner. To jeden z czterech najnowszych nabytków najprężniej rozwijającej się w Europie linii lotniczej - ten który dziś inaugurował loty B789 za Atlantyk ze Stambułu został dostarczony Turkish Airlines 23 lipca. Troszkę zabrakło mi warunków na lepsze ujęcie - niestety niebo powolutku szykowało się do popołudniowej burzy, ale mimo wszystko zdjęcie cieszy. Nieco musiałem nad nim popracować żeby można było dojrzeć więcej niż mglistą sylwetkę wartej wiele milionów dolarów maszyny. Zresztą oceńcie sami zdjęcie wykonane trzy godziny po rozpoczęciu urlopu w Dąbkach...


A jutro z pewnością pójdę sobie na plażę :) A potem zrobię kilka zdjęć. W końcu jak urlop to urlop.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz